Weekendowa inspiracja #32 - kolor Pantone 2022

 


Cześć!

Very Peri to kolor roku 2022 wybrany przez instytut Pantone.
Ten kolor to mieszanka jasnego fioletu i błękitu oraz czerwieni.
Jest najcieplejszym odcieniem niebieskiego.
W swojej symbolice Very Peri jest kolorem zmian i nadchodzących transformacji.

 "Żyjemy w czasach przemian. Gdy wychodzimy z intensywnego okresu izolacji, zmieniają się nasze poglądy i standardy. [...] Intrygujący PANTONE 17-3938 Very Peri pomaga nam przyjąć ten zmieniony krajobraz możliwości, otwierając nas na nową wizję, kiedy życie pisze dla nas nowy scenariusz." - tak swój wybór tłumaczą eksperci z instytutu.

W moich pracach kolor fioletowy gości dość często, choć niekoniecznie jest to odcień Very Peri. Przez wielu twórców fiolet uznawany jest za kolor "trudny". Ale mnie wydaje się, że niesłusznie. Doskonale pracuje się zarówno z pastelowymi, jasnymi odcieniami, jak i z ciemnymi, przygaszonymi, a także z soczystymi i intensywnymi. Każdą z tych wersji wykorzystałam w swoich pracach, choć najczęściej sięgam jednak po pastele i jasne, przygaszone odcienie.

Zapraszam Cię do przejrzenia poniższej galerii, w której zebrałam całkiem sporo moich prac z użyciem koloru fioletowego:

Lawendowa kartka kaskadowa

Blejtram z medalionem

Zakładka do książki

Serce - scrap16challenge

 dekoracja serce fiolet

Dekoracja na piku

Kartka urodzinowa

Album harmonijkowy

Kalendarz

Prowansalski shadowbox

Kartka ślubna w srebrze i fiolecie

Serduszko

Obrazek

 

Magnetyczny organizer na lodówkę - z fototutorialem

Album z jednorożcami

Kartka w kolorze lawendy

Romantyczna kartka - z fototutorialem

Skarbonka na napiwki

 

 Czy kolor fioletowy pojawia się w Twoich pracach?

------------------------------

Z serdecznymi pozdrowieniami 💗

 https://www.instagram.com/pracownia.esme/https://esmescrap.blogspot.com/2019/11/proste-kartki-bozonarodzeniowe.html

 

Komentarze

  1. Piękne pracę.
    Fiolet jest ciekawym kolorem do tworzenia. I ma niesamowitą gamę odcieni.
    Lubię ten kolor w pracach, ale zupełnie nie potrafię go fotografować.

    OdpowiedzUsuń
    Odpowiedzi
    1. Dziękuję Doroto :) To prawda, odcieni fioletu jest całe mnóstwo, co daje szerokie pole do działania.

      Usuń
  2. Pewnie, że niesłusznie! Świadczą o tym choćby Twoje piękne prace! Najbardziej mnie uwiodła zakładka <3

    OdpowiedzUsuń
    Odpowiedzi
    1. Dzięki Daga!
      Zakładka jest dla mnie bardzo szczególna, powstała w trudnym i przełomowym dla mnie okresie życia. Kilka słów na ten temat wspomniałam we wpisie, do którego link jest powyżej zakładki :)

      Usuń
  3. Ileż wspaniałości!!! Pięknie tworzysz Kasiu :) A o kolorze roku dowiedziałam się kilka lat temu właśnie od Ciebie, z Twojego bloga 😉 Teraz fiolet....hmmm.... - jakoś go przeżyje, dobrze,że nie żółty ;) :D

    OdpowiedzUsuń
    Odpowiedzi
    1. Dziękuję Kasiu! Cieszy mnie, że mój blog jest źródłem wiedzy i inspiracji :)
      Pocieszę Cię - żółty już był, w połączeniu z szarym :D Zatem pewnie nieprędko powróci ;)

      Usuń
  4. lubię fiolety, ale nie lubię momentu, kiedy trzeba im zdjęcie zrobić. Very Peri kusi mnie, pewnie niedługo coś skleję, tylko muszę się zdecydować czy to bardziej błękit czy fiolet:D i dorobić dodatki, bo papieru o tym odcieniu chyba nie mam.

    OdpowiedzUsuń

Prześlij komentarz

Cieszę się, że tu jesteś :)
Zostaw dla mnie komentarz - chętnie z Tobą podyskutuję.