Magnetyczny organizer na lodówkę


Nieraz wspominałam, że bardzo lubię do ostatka wykorzystywać wszystkie materiały, które się do tego nadają. Niekoniecznie coś z nich tworzę. Czasem po prostu używam "wtórnie". Tak jest np. z papierem, takim zwykłym. Jednostronnie zapisane kartki służą do notowania albo do malowania przez moją córeczkę. Wykorzystuję ponownie niezapisane kartki kalendarza. A listę zakupową często zdarza mi się spisywać na... paragonach 😉 Lista zakupów zawsze wisi u mnie na lodówce. Brakowało mi miejsca na długopis "pod ręką". Wymyśliłam sobie zatem magnetyczny organizer. Z miejscem na długopis i z klapką do łapania karteczek.



Materiały:

* tektura w rozmiarze 10,5x15 cm;

* ozdobny papier (sztywny) w rozmiarach:

- 13x18 cm,

- 9,5x14 cm,

- 6,5x10 cm,

- 3,5x7,5 cm -> 2 sztuki;

* taśma dwustronnie klejąca;

* magnesy neodymowe o średnicy:

- 6 mm -> 4 sztuki,

- 1,5 cm -> 2 sztuki;

* taśma washi i dekoracje - opcjonalnie.
  
Wykonanie:

1. Największy kawałek papieru dotnij tak, aby tekturę okleić na zakładkę i podklej taśmą (ale jeszcze nie przyklejaj do tektury)
2. Kawałki w rozmiarze 3,5x7,5 cm złóż na pół, do jednego z nich doklej małe magnesy (jak poniżej):
 
3. Sklej kawałki, zamykając magnesy wewnątrz:
4. Brzegi dodatkowo możesz obkleić taśmą washi - dla wzmocnienia i estetyki:
 
5. W przygotowanym dużym kawałki papieru natnij otwór długości 7,5 cm, włóż w niego "daszek" i podklej od spodu:
 6. Dzięki temu klapka będzie się zamykać na magnesiki:
 7. Teraz przyklej duży kawałek papieru do tektury:
8. Do kawałka papieru o wymiarach 6,5x10 cm przyklej taśmę: wzdłuż dłuższego boki i do połowy krótszego:
9. Sklej w taki sposób, aby uzyskać tulejkę:
10. Tulejkę przyklej z tyłu przygotowanej tektury. Jeśli jesteś osobą praworęczną, przyklej z prawej strony:
11. Dzięki temu, po odwróceniu, tulejka na długopis będzie z lewej strony i nie będzie przeszkadzać w pisaniu:
12. Czas na duże magnesy. Przyklej je z tyłu tektury. Ja nakleiłam je na taśmę dwustronnie klejącą i dodatkowo zabezpieczyłam taśmą papierową:
13. Na tylną część tektury naklej arkusz papieru w rozmiarze 9,5x14 cm:
14. Na koniec możesz udekorować swój organizer. Ja Dodałam napis ze sklejki, który trochę pocieniowałam tuszem:


Organizer gotowy, a ja mam teraz kartkę zakupową i długopis w jednym miejscu 😊
 


-------------------------------------------------------
Ciekawa jestem, co sądzicie o takiej formie organizera.
Zapraszam do dyskusji i pozdrawiam serdecznie 😊

Komentarze

Prześlij komentarz

Cieszę się, że tu jesteś :)
Zostaw dla mnie komentarz - chętnie z Tobą podyskutuję.