One Little Word, czyli mój przewodnik na 2022 rok - weekendowa inspiracja #33


Cześć!
 
Rok 2022 to trzeci, w którym będzie mi towarzyszyć One Little Word, czyli słówko-przewodnik. W 2020 roku było to "wdrażanie", w 2021 było to słowo "colorful".
Co dały mi moje słówka? Czy zmieniły moje życie?
 

Magia "One Little Word"

Śmiało mogę stwierdzić, że wyznaczenie sobie słówka-przewodnika to jak rzucenie zaklęcia czarodziejską różdżką. W magiczny sposób działa na podświadomość, zmienia sposób myślenia, postępowanie, sposób życia.

Rok, który upłynął mi pod znakiem słowa "wdrażanie" był dla mnie wielkim przełomem. Bardzo się wtedy rozwinęłam, pod wieloma względami. Wprowadzałam w życie wiedzę zdobytą na różnych kursach i webinarach, podnosząc tym samym swoje kompetencje i umiejętności. Ale bardzo też zainwestowałam w rozwój osobisty, terapię i pracę nad sobą, swoim poczuciem własnej wartości, postrzeganiem życia, pracę nad wzorcami i schematami z dzieciństwa. Słowo miało być tylko motywatorem do wdrażania w życie wiedzy, do porzucenia tendencji do chomikowania jej. A stało się zaczątkiem przełomu, a nawet rewolucji w moim życiu.

Kolejny rok, ze słówkiem "colorful" upłynął, no cóż, barwnie 😁 To był rok wprowadzania do mojego życia kolorów - dzięki ludziom, miejscom i wydarzeniom. Poznałam wielu wspaniałych, ciekawych ludzi. Pogłębiłam kilka znajomości, które stały się bardzo bliskimi relacjami, przyjaźniami. Odwiedziłam wiele ciekawych miejsc - rok 2021 był bogaty w wyjazdy i wycieczki. Odważyłam się sięgać po spełnianie marzeń i pasji - powróciłam do porzuconych dawno temu rolek, poszłam na kurs tańca (o którym marzyłam latami, a który wciąż odkładałam), zaczęłam jeździć na łyżwach. Chodziłam na różne wydarzenia i w różne miejsca, w których dawniej nie bywałam, np. na halę sportową, żeby oglądać mecze siatkówki, w co wciągnęła się również córka, więc chodzimy razem 😉 To był rok bogaty w nowe doświadczenia. Z pełnym przekonaniem mogę stwierdzić, że "colorful" wniosło wiele barw w moje życie.

 
Aby jednak One Little Word działało i spełniało swoje zadanie, ważne jest, by pamiętać o nim przez cały rok. Dlatego warto wprowadzić je do swojego życia, korzystając z różnych metod, o których pisałam we wpisie o One Little Word z 2020 r.
 

One Little Word na 2022 rok

Moje słówko-przewodnik (po raz kolejny) przyszło do mnie prawie w połowie stycznia. Najwyraźniej jest to dla mnie dobry moment na refleksję i znalezienie w sobie miejsca na coś nowego. Ale przecież każdy dzień roku, każdy moment życia, jest odpowiedni, by zacząć coś nowego, co nas będzie wzmacniać i rozwijać.
W tym roku będę kroczyć przez życie ze słowem "bliskość". To będzie czas podążania za sobą i bycia w zgodzie ze sobą.

Słowo "bliskość" będzie mi towarzyszyć na wielu płaszczyznach życia. Będzie oznaczało: swobodę bycia sobą, pełnego wyrażania siebie przy drugim człowieku, odłożenie na bok wszelkich mechanizmów obronnych i zrzucenie własnych masek, pokazanie siebie takim, jakim jest się naprawdę.
 

Co to będzie oznaczać w praktyce? Będzie to m.in.:
* Szanowanie swoich i cudzych granic, asertywne wyrażanie tych granic oraz swoich potrzeb.
* Pogłębianie bliskości ze swoim wewnętrznym dzieckiem.
* Pogłębianie bliskich relacji z ludźmi, którzy mnie akceptują, szanują i starają się zrozumieć (a nie zmienić).
* Oddalanie się od tego, co mi szkodzi lub mnie rani.
* Bliski kontakt ze swoimi potrzebami.
* Marzenia, plany i cele - na celowniku, stale na widoku.
* Samo-czułość - bycie z samą sobą w bliskiej relacji.
* Jeszcze bardziej "tu i teraz", czyli kontakt z chwilą obecną, zakotwiczenie się, zatrzymanie się.
* Wybieranie i decydowanie w zgodzie ze sobą.
* Życie według zasady: "Collect momments, not things".
* Uważność skierowana do wewnątrz siebie.
* Budowanie bliskości z innymi ludźmi - ludzie, spotkania, relacje.
* Zainteresowania i pasje - szukanie w sobie nowych zasobów energii i kreatywności.
 
Bardzo jestem ciekawa, w jaki sposób, wraz ze swoim przewodnikiem, pokieruję swoim życiem w tym roku. Bo przestałam już wierzyć, że naszym życiem kieruje los, a nowy rok "przynosi wydarzenia". Mamy to, na co się godzimy. Na nasze JUTRO pracujemy DZISIAJ.
 

------------------------------

Z serdecznymi pozdrowieniami 💗

 https://www.instagram.com/pracownia.esme/https://esmescrap.blogspot.com/2019/11/proste-kartki-bozonarodzeniowe.html

 

Komentarze

  1. Jestem zadowolona, że znam kogoś takiego jak Ty Kasiu :)

    OdpowiedzUsuń
    Odpowiedzi
    1. Kasiu, przypadek zdecydował o naszej znajomości, a tyle lat już to trwa <3

      Usuń
  2. Rewelacyjne podejście do życia i samego siebie :)
    Bardzo inspirujący wpis. Pozdrawiam cieplutko :)

    OdpowiedzUsuń
    Odpowiedzi
    1. Bardzo miło mi czytać takie słowa :) Dziękuję i również pozdrawiam!

      Usuń
  3. Bardzo inspirujący wpis.
    Chyba potrzebuję korepetycji.

    OdpowiedzUsuń
  4. Ale świetny wpis! moim słówkiem na ten rok będzie zapewne SZCZUR. Bo obiecałam sobie, że będę robić więcej prac ze szczurzymi digisami. :)

    OdpowiedzUsuń
  5. Bardzo ciekawe - słyszałam o OLW, zawsze się zastanawialam, na ile to działa :)

    OdpowiedzUsuń
    Odpowiedzi
    1. Zdecydowanie działa! Jeśli tylko należycie się ze swoim OLW pracuje ;)

      Usuń

Prześlij komentarz

Cieszę się, że tu jesteś :)
Zostaw dla mnie komentarz - chętnie z Tobą podyskutuję.