Gwiazdka z nieba

 


Witajcie!

Wigilia tuż, tuż.
Czy są u Was jakieś zwyczaje związane z prezentami świątecznymi? W moim rodzinnym domu zawsze wypatrywało się pierwszej gwiazdki. To był ten moment, kiedy pod choinką pojawiały się prezenty. Oczywiście zawsze działo się to w "magiczny sposób" 😁

W domu mojej "własnej" rodziny robimy inaczej. W związku z tym, że Wigilię spędzamy poza domem, u rodziny męża i mojej, to prezenty w naszym domu wskakują pod choinkę w Wigilię wieczorem, a rozpakowujemy je rano, zaraz po pobudzeniu się, w piżamach 😃 Powiem Wam, że bardzo, ale to bardzo mi się taka wersja spodobała. Jest tak nastrojowo, spokojnie, bez zamieszania, można celebrować ten moment odpakowywania paczuszek.
A jak jest u Was?




Przy okazji zapraszam Was do udziału w zabawie na blogu Wyzwania niekartowe: Gwiazdka z nieba.


------------------------------------------------------
Podzielcie się w komentarzu swoimi "gwiazdkowymi" zwyczajami 😘
Serdecznie pozdrawiam 😊

Komentarze

  1. Świetna gwiazda :) i superowa nowa tradycja :) My z racji, że święta spędzamy z całą rodziną (co roku u innego rodzeństwa) prezentów jest masa i otwierana jest po uroczystej wieczerzy wigilijnej oraz po odśpiewaniu przez obdarowanego kolędy (odpuszczamy tym maluszkom, które jeszcze nie śpiewają) Tak to sobie wymyśliliśmy kilka lat temu i dzięki temu kolędy rozbrzmiewają cały wieczór :) Pozdrawiam serdecznie :)

    OdpowiedzUsuń
    Odpowiedzi
    1. O, bardzo fajna tradycja! Świetny pomysł, dzięki któremu dom jest pełen muzyki :)
      Pozdrawiam!

      Usuń
  2. Świetny pomysł na takie rozpakowywanie prezentów, u mnie tradycją jest, że w czasie Wigilii po posiłku mówi się dzieciom, że przyszła pora prosić Gwiazdkę o prezenty, wysyłamy je do okna w drugim pokoju (tam gdzie najlepiej widać niebo ;) i dzieci muszą wołać Gwiazdkę żeby do nich przyszła :) w tym czasie robi się takie małe czary mary pod choinką ;) gdy dzieci wracają rzucają się pod choinkę za prezentami zaskoczone, że na prawdę przyszła do nich Gwiazdka, a dorośli mają radochę i jest dużo śmiechu, radości zdjęć i chwalenia się "co komu Gwiazdka przyniosła". Mojemu pokoleniu tak robili rodzice i my tak robimy naszym dzieciakom.

    OdpowiedzUsuń
    Odpowiedzi
    1. No właśnie gdy byłam dzieckiem ,to tak to wyglądało :D U nas nowa tradycja została jakby "wymuszona" organizacją, ale tak też jest bardzo fajnie :)

      Usuń
  3. Świetna gwiazda. U mnie też czekało.siena pierwsza gwiazdke, zawsze było otwarte okno a rodzice prosili mnie o coś np. sprawdź z drugiej strony domu. Ja młoda, "głupia" biegłam s właśnie wtedy przychodziło Dzieciątko.... Dziwne, prawda? 🤣 Wesołych świąt :)

    OdpowiedzUsuń
    Odpowiedzi
    1. Hehe, no właśnie, jak to się człowiek dawał nabierać :P Ale za to z przyjemnością się takie momenty wspomina :)
      Wesołych Świąt!

      Usuń
  4. Świetne gwiazdeczki.
    U nas prezenty rozpakowujemy w Wigilię i rozdaje je najmłodszy członek rodziny.

    OdpowiedzUsuń
    Odpowiedzi
    1. W moim i męża rodzinnych domach też jest właśnie tak - w Wigilię i rozdaje najmłodszy członek rodziny, który już potrafi chodzić :D

      Usuń
  5. U nas przychodzi Mikołaj z workiem pełnym prezentów ;)
    Pięknie gwiazdki :)

    OdpowiedzUsuń
    Odpowiedzi
    1. No właśnie ostatnio wyliczałam, kto w różnych regionach przynosi prezenty. Doszukałam się Mikołaja, Gwiazdki, Gwiazdorka, Dzieciątka, a w niektórych rejonach jest jeszcze Dziadek Mróz. Ciekawa jestem, czy można jeszcze kogoś dopisać do tej listy ;)

      Usuń
    2. O, jeszcze o Aniołku zapomniałam ;)

      Usuń
  6. U nas prezenty rozpakowujemy w Wigilię i jest to świetny czas pełen radości

    OdpowiedzUsuń
    Odpowiedzi
    1. My w Wigilię u rodziców męża, ale wtedy są upominki tylko dla dzieci.

      Usuń
  7. Śliczna gwiazdka, magiczna :)
    U nas po kolacji dzieci wychodzą do innego pokoju i, tak jak w Twoim rodzinnym domu, gdy zostanie wypatrzona pierwsza gwiazdka, aniołek zostawia prezenty pod choinką, które od razu otwieramy. Już się nie mogę doczekać tego momentu :D

    OdpowiedzUsuń
    Odpowiedzi
    1. No i jak było w tym roku? Gwiazdka wypatrzona, czy chmury przeszkodziły? ;)

      Usuń
  8. piękna praca, tradycja jest bardzo radosna, moje dzieciaki nie mogą doczekać się pierwszej gwiazdki ;)

    OdpowiedzUsuń
    Odpowiedzi
    1. To chyba każde dziecko czeka z niecierpliwością na prezenty ;)

      Usuń
  9. Piękna dekoracja.
    My rozpakowujemy prezenty po kolacji wigilijnej.

    OdpowiedzUsuń
  10. Świetna gwiazdeczka:) U mnie też po kolacji wigilijnej:)

    OdpowiedzUsuń
  11. Śliczna gwiazdka! U nas prezenty przynosi Aniołek, ale ponieważ nie ma już w rodzinie małych dzieci, nie robi się tych różnych akcji... Trochę szkoda...

    OdpowiedzUsuń
    Odpowiedzi
    1. To fakt, dzieci wprowadzają trochę "luzu" i nieskrępowanej swobody, dorosłym albo się nie chce, albo się wstydzą ;)

      Usuń
  12. Świetna dekoracja, a prezenty u nas rozpakowujemy po wigilii :)

    OdpowiedzUsuń
  13. Dekoracja piękna :) U nas prezenty rozpakowujemy po kolacji wigilijnej. Oczywiście dzieci idą szukać Mikołaja na niebie :)

    OdpowiedzUsuń
  14. My zostawiamy prezenty pod choinkę dla naszej córki. Do nas za to przychodzi - także - Mikołaj... :-)
    Śliczna ozdoba.

    OdpowiedzUsuń

Prześlij komentarz

Cieszę się, że tu jesteś :)
Zostaw dla mnie komentarz - chętnie z Tobą podyskutuję.