Klasyczny decoupage na konewce


Ostatnio dość często sięgam po decoupage. Dość często, jak na mnie, bo przez długi czas praktycznie nie robiłam prac z użyciem tej metody. Ale w ostatnich miesiącach powstała taca kuchenna z różami, pokazywałam Wam też tacę kuchenną z winogronami, mocno postarzaną szkatułkę z motywem różanym, a także szkatułkę z miętową różą.
Konewka od Wooduts aż się prosiła o ozdobienie papierem soft z motywem lawendy, który posiadałam w swoich zbiorach.
Bazy w żaden sposób nie przygotowywałam, powierzchnia jest tak gładka, że nie wymaga szlifowania. Zaczęłam więc od zabezpieczenia powierzchni białym gesso. Następnie nakleiłam papier z lawendą. Bardzo podoba mi się ten wzór, jest niezwykle głęboki i zdaje się wychodzić na zewnątrz. Kolejnym etapem było nałożenie pasty strukturalnej przez szablon. Następnie za pomocą oliwkowej i jagodowej farby kredowej pomalowałam resztę konewki.

Drugą stronę konewki również zabezpieczyłam białym gesso, a następnie ozdobiłam wzorem z pasty strukturalnej nałożonej przez dwa rodzaje szablonu. Tutaj również pomalowałam całość dwoma kolorami farby. Całość zabezpieczyłam lakierem matowym.
Następnie całą konewkę postarzyłam na brzegach bitumem i zrobiłam trochę kropek, używając do tego farb (oliwkowej, jagodowej i kremowej) oraz bitumu. Całość ponownie zabezpieczyłam lakierem matowym.



Póki co konewka stoi w pracowni, ale zamierzam zamocować do niej jakiś pręt (może bambusowy patyk), a następnie postawić ją koło schodów wejściowych do domu, aby witała domowników i gości 😊 Przy wejściu znajduje się duży okap dachowy, więc nie mam obaw, że dekoracja zbyt szybko się zniszczy pod wpływem opadów deszczu.

------------------------------------------------------
Ozdabiacie swoje ogrody?
A może tworzycie choć małe dekoracje do doniczkowych kwiatów domowych?
Zapraszam do dyskusji i pozdrawiam 😊



Komentarze

  1. Piękny motyw. Świetna ozdoba.

    OdpowiedzUsuń
  2. Fantastyczna konewka! Cudo!

    OdpowiedzUsuń
  3. bardzo ładna konewka :)

    OdpowiedzUsuń
  4. Piękna dekoracja 😆

    OdpowiedzUsuń
  5. Piękna praca, cudowna kolorystyka.

    OdpowiedzUsuń
  6. Pięknie ją ozdobiłaś. Bardzo lubię robić ozdoby na patyku, które u mnie najczęściej lądują w doniczkach z roślinkami :)

    OdpowiedzUsuń
  7. Piękna konewka. Rewelacyjna ozdoba.

    OdpowiedzUsuń
  8. Bardzo serdecznie Wam dziękuję za wszystkie miłe słowa :)

    OdpowiedzUsuń
  9. Piękna praca:) tęsknię za decu, dawno nie robiłam i nie zanosi się w najbliższym czasie

    OdpowiedzUsuń
  10. Piękna konewka, a mój ogród hmmm w totalnej rozsypce przez budowę domu, mam nadzieję że i na niego przyjdzie czas :)

    OdpowiedzUsuń
  11. Kasiu, konewka jest zjawiskowa! Przyjemnie się patrzy na każdy jej element :)

    OdpowiedzUsuń
  12. Konewka będzie piękną ozdobą. Z daleka będzie widać, że w twoim domu panuje przyjemna atmosfera.

    OdpowiedzUsuń
  13. Decoupage to dla zupełnie nieznana kraina. Super wyszła ta konewka.

    OdpowiedzUsuń

Prześlij komentarz

Cieszę się, że tu jesteś :)
Zostaw dla mnie komentarz - chętnie z Tobą podyskutuję.