Pomysły na upominki do kalendarza adwentowego - weekendowa inspiracja #23





Witajcie!
 
W innych moich postach podpowiadałam Wam, jakie zadania dla najmłodszych oraz zadania dla dorosłych można umieścić w kalendarzu adwentowym. Prezentowałam też adwentowy kalendarz recykliongowy - z torebkami z gazet. Tym razem mam dla Was kilka pomysłów na upominki do kalendarza.

Moje założenie jest takie, aby te upominki były drobne. Nie chodzi o to, aby znalazły się tam nie wiadomo jakie wielkie i drogie prezenty. To mają być drobiazgi sprawiające radość.

Wymyśliłam sobie, że niektóre z tych prezentów podzielę na „części”, np. foremki do pierniczków – włożę po 2-3 sztuki ale w różne torebeczki i dopiero po kilku dniach zbierze się komplet. Na pewno znajdą się też w paczuszkach jakieś gadżety niezbędne do wykonania zadania kreatywnego (np. cekiny, brokaty, kolorowy papier itp.).

A co w sytuacji, gdy upominek, choć drobny i niedrogi, nie zmieści się do przegródki? Taka sytuacja może się zdarzyć np. w przypadku książeczek czy kolorowanek. Wtedy można schować mapę albo podpowiedź/zagadkę, gdzie szukać prezentu. To daje dodatkową okazję do wspólnej zabawy 😊 Tylko nie zapomnijcie, żeby dzień wcześniej schować upominek w odpowiednim miejscu! 😉

No to co w takim razie można schować w okienkach kalendarza adwentowego? Oto moje propozycje:

  • Materiały potrzebne do wykonania zadania w danym dniu
  • Książeczka
  • Samochodzik
  • Maskotka
  • Inna drobna zabawka
  • Drobiazg biurowy np. temperówka/gumka z ulubionym bohaterem
  • Drobne słodycze, orzechy
  • Naklejki (np. na okna)
  • Malowanki/zeszyty z zagadkami itp. z tematem świątecznym
  • Kubek z motywem świątecznym
  • Spray i szablony do dekorowania okien
  • Plastelina
  • Flamastry
  • Kredki
  • Foremki do pierniczków
  • Stemple
  • Dziurkacze
  • Kolorowe papiery – np. brokatowe
  • Wodne tatuaże
  • Spinki/gumki
  • Kolorowe pisaki (lukier) do ozdabiania pierniczków
  • Kolorowe posypki do ozdabiania pierniczków
  • Mała świąteczna (albo niekoniecznie świąteczna) dekoracja, zawieszka do dziecięcego pokoju
  • Kupon na… godzinę zabawy z mamą/tatą, spacer, niezapowiedzianą wizytę u babci, zabawę w chowanego itp. (sami najlepiej wiecie, co Waszym dzieciakom sprawi radość)

Moje propozycje są dopasowane do dzieci, bo takie mam założenie, że zadania w kalendarzu będą angażować całą rodzinę, ale upominki będą przeznaczone raczej dla córci. Oczywiście możecie zrobić sobie wersję kalendarza dla dorosłych i schować tam upominki dla partnera. Tutaj nie podpowiadam, bo sami najlepiej wiecie, co sprawi radość bliskiej sercu osobie ;)
*Grafika użyta w banerze pochodzi ze strony freepik.com
------------------------------------------------------
A co się znajdzie w Waszych kalendarzach adwentowych?
Zapraszam do dyskusji i wymiany pomysłów!
Serdecznie pozdrawiam 😊

Komentarze

  1. Super pomysły! Na pewno wykorzystam kilka z nich dla mojej chrześnicy, którą chcę obdarować kalendarzem adwentowym. Myślę, że siostra ucieszy z takiego prezentu dla małej i chętnie będzie się bawić razem z małą :)

    OdpowiedzUsuń
    Odpowiedzi
    1. Taki prezent to świetny pomysł, na pewno się ucieszą :)

      Usuń
  2. Ekstra, zebrałaś w jednym miejscu tyle pomysłów :))

    OdpowiedzUsuń
  3. Dziękuję za pomysły. Pozdrawiam serdecznie.

    OdpowiedzUsuń
    Odpowiedzi
    1. Mam nadzieję, że będą przydatne :) Również pozdrawiam :)

      Usuń
  4. Świetne pomysły! U mnie zwykle prezenty nie mieszczą się w kalendarzu, więc zawsze wrzucam do szufladki kartkę ze wskazówkami i na ich podstawie siostra musi znaleźć niespodziankę. W sumie to szukanie daje najwięcej radości :)

    OdpowiedzUsuń
    Odpowiedzi
    1. U mnie też nie wszystkie się zmieszczą, więc będą podpowiedzi :) Zobaczymy, jak się to sprawdzi, bo córcia jeszcze malutka :) Z biegiem czasu pewnie będzie coraz więcej zgadywanek ;)

      Usuń
  5. I dzisiaj widzę świetne pomysły do kalendarza! Dzięki i za nie.
    Ciekawe, czy zdążę ze swoim w tym roku...

    OdpowiedzUsuń
    Odpowiedzi
    1. Dziękuję! A pomysłów ciąg dalszy jeszcze planuję! Chciałabym jeszcze zrobić listę zadań do kalendarza dla par bezdzietnych, taki kalendarz "dla dorosłych" ;) Mam nadzieję, że mi się uda :)
      Trzymam kciuki za Twój kalendarz!

      Usuń
  6. Super pomysł! kupuję:)

    OdpowiedzUsuń
  7. Super pomysły, ja się zastanawiałam w ogóle poco taki kalendarz i co do środka a tu taka pomoc. Dzięki :)

    OdpowiedzUsuń
  8. Rewelacja ...świetne podpowiedzi :)

    OdpowiedzUsuń
  9. ciekawe pomysły, sama nie wiem czy będziemy mieli kalendarz adwentowy :)

    OdpowiedzUsuń
    Odpowiedzi
    1. U nas po raz pierwszy, zobaczymy, jak to będzie ;)

      Usuń
  10. Przerabiałam to z moim starszym synem, w tym roku zaczynam z młodszym:) U nas jeszcze zawsze były książki, które trzeba było odnaleźć po wskazówkach zostawionych w szufladce.

    OdpowiedzUsuń
    Odpowiedzi
    1. Myślę, że po pierwszym roku będę mieć pewne spostrzeżenia i kalendarz będzie zmieniał formę i ewoluował ;)

      Usuń
  11. Świetne pomysły :) Chyba jeszcze znajdę czas na przygotowanie jakiegoś małego kalendarzyka :P

    OdpowiedzUsuń

Prześlij komentarz

Cieszę się, że tu jesteś :)
Zostaw dla mnie komentarz - chętnie z Tobą podyskutuję.