Kurs DIY: dekorujemy glinianą doniczkę


Ostatnio, z potrzeby chwili, powstała osłonka na kwiatka, zrobiona ze starej glinianej doniczki. Wykonanie jest bardzo proste i postanowiłam się z Wami podzielić instrukcją jej wykonania.

Materiały:

* doniczka gliniana,
* białe gesso,
* farba kredowa,
* szablon,
* pasta strukturalna,
* pasta pękająca,
* farba antyczna,
* lakier matowy lub wosk bezbarwny,
* opcjonalnie: dekoracje (u mnie są to rafia i mała gałązka suszonej lawendy).


Wykonanie:

1. Doniczkę czyścimy, jeśli to konieczne, to myjemy i zostawiamy do wyschnięcia:
2. Całą zewnętrzną powierzchnię oraz rant wewnętrzny malujemy białym gesso i zostawiamy do wyschnięcia:

3. Teraz nanosimy wzór przez szablon, używając do tego pasty strukturalnej i zostawiamy do wyschnięcia. Po wyschnięciu delikatnie szlifujemy papierem ściernym o ziarnistości 400, aby lekko wyrównać powierzchnię wzoru:
4. W następnym kroku możemy w kilku miejscach nanieść pastę pękającą. Pozostawiamy do wyschnięcia:

5. Całość malujemy farbą w wybranym kolorze. U mnie jest to oliwka:
6. Następnie, na suchą farbę, nanosimy farbę antyczną i pozostawiamy ja, aby trochę podeschła (kontrolujemy, nie zależy nam na całkowitym wyschnięciu):
7. W następnym kroku, za pomocą chusteczki nawilżanej, rozcieramy, przecieramy i ścieramy nadmiar farby antycznej. Robimy to do momentu, gdy uzyskamy zadowalający nas rezultat. Na koniec możemy jeszcze dodać jakąś dekorację. Ja pokusiłam się o przewiązanie doniczki "wstążką" z rafii i wetknięciem w supełek kawałka suszonej lawendy:

Ostateczny efekt prezentuje się tak:



Dodatkowo można jeszcze dołożyć jakąś dekorację, np. mały drewniany domek na patyku 😉

To jak, podejmiecie wyzwanie? Ciekawa jestem Waszych efektów, więc koniecznie podzielcie się swoimi pracami w komentarzu do tego posta!
Oczywiście będzie mi niezmiernie miło, jeżeli przy swojej pracy umieścicie informację o moim kursie 😚


Moją doniczkę zgłaszam na wyzwanie:


https://art-piaskownica.blogspot.com/2018/02/kolory-lutego.html 
Biorę udział wyzwaniu CraftART

Przesyłam serdeczne pozdrowienia,
Esme



Komentarze

  1. wow! Doniczka wspaniale wyszła! :) Kursik może kiedyś się przyda, tylko najpierw muszę rozejrzeć się za doniczką. Pozdrawiam Kasiu :)

    OdpowiedzUsuń
    Odpowiedzi
    1. Dziękuję, Kasiu :) Ja mam w zanadrzu jeszcze chyba 3 sztuki takie małe, plus jedną wielką, więc na pewno będę ozdabiać :D

      Usuń
  2. Super !! Dziękuję za kursik.

    OdpowiedzUsuń
    Odpowiedzi
    1. Dziękuję :) Cieszy mnie, że kursik się podoba :) Pozdrawiam!

      Usuń
  3. Śliczna jest taka dekoracyjna doniczka. Dziękuję za udział w wyzwaniu Art - Piaskownicy :)

    OdpowiedzUsuń
  4. Bardzo pomysłowo :) wyszło ślicznie... dziękuję za udział w wyzwaniu Art-Piaskownicy :)

    OdpowiedzUsuń
  5. śliczne;) Dziękuję za udział w wyzwaniu Art-Piaskownicy;)

    OdpowiedzUsuń
  6. śliczna ! Dziękuję za udział w wyzwaniu Art Piaskownicy :)

    OdpowiedzUsuń
  7. Fajnie wyszło. Dziękuję za udział w wyzwaniu Art-Piaskownicy, pozdrawiam i życzę powodzenia :-)Inka-art DT

    OdpowiedzUsuń
  8. Fajna praca:) Dziękuję za udziała w wyzwaniu Art-Piaskownicy.

    OdpowiedzUsuń
  9. Pierwszy raz słyszę o farbie antycznej. A czy po pomalowaniu farbą spękania Ci zostały?

    OdpowiedzUsuń
    Odpowiedzi
    1. Po pomalowaniu farbą spękania trochę zniknęły. Są to teraz bardziej nierówności, niż efekt łuszczącej się farby. Jeśli chciałabyś zachować efekt "łusek", to pastę pękającą powinnaś nałożyć na końcu :)

      Usuń

Prześlij komentarz

Cieszę się, że tu jesteś :)
Zostaw dla mnie komentarz - chętnie z Tobą podyskutuję.