Renowacja ramki, czyli jak ze starego zrobić... stare ;)



Czy robiliście kiedyś kartki typu pop-up?Niech Was nie zmyli to zdjęcie - nie, nie przerabiałam kota 😂
Kotu renowacja nie jest potrzebna - młody i żwawy jeszcze 😉

Na warsztat poszła ramka na zdjęcie.

Stara ramka i monidło

Stara ramka została znaleziona na strychu. Była nieco pokrzywiona, poplamiona, odpryśnięta w jednym miejscu, a na dodatek rozleciała się na dwie części. Miała ona stanowić oprawę monidła, które zrobił mój mąż, bazując na współczesnym zdjęciu. Kojarzycie, co to jest monidło? To taki obraz (obrazek) namalowany na podstawie zdjęcia, najczęściej ślubnego. Mocno retuszowane, z podkolorowanymi oczami i ustami, często z domalowanymi drogocennymi strojami. Mój mąż przerobił w programie graficznym zdjęcie współczesne pewnej pary, która miała obchodzić Złote Gody (50. lat ślubu), a elementem prezentu miało być właśnie monidło. Zdjęcie to mój mąż przerobił na ślubne, stylizując je na wygląd monidła. Niestety, ze względu na ochronę, wizerunku nie mogę Wam pokazać efektów. A szkoda, bo są naprawdę ciekawe 😔
Mogę za to bez problemu pokazać Wam metamorfozę ramki. Ramka miała pozostać złocona i w postarzanym stylu, ale nie mogła być zniszczona i stara tak dosłownie. Ubytki i plamy nie dodawały jej uroku, co widać poniżej:





 

Renowacja

Ubytek w ramie uzupełniłam masą superlrkką do wycisków. Całość pomalowałam czarnym gesso i brązową farbą.


 
Następnie środek pomalowałam złotą farbą, po czym dodałam jeszcze blasku za pomocą złotej Inki Gold nanoszonej na sucho. Tym samym preparatem uwypukliłam rzeźbienia ramki.



 
Na końcu dodałam głębi przy użyciu płynnej patyny.

 
Ostateczny efekt widać poniżej. Przy okazji widać też fragment monidła - stroje pary. Na zdjęciu oryginalnym ta pani miała na sobie czarną bluzkę ze stójką, nie miała bukietu ani welonu 😉

 
Naturalnie w procesie tworzenia towarzyszyli mi moi niezawodni pomocnicy 😆


 

--------------------------------------------------
Przesyłam pozdrowienia 😊

https://www.instagram.com/pracownia.esme/https://esmescrap.blogspot.com/2019/11/proste-kartki-bozonarodzeniowe.html


Komentarze

  1. Cudowna notka! Dziękuję Ci bardzo! Jestem na etapie poszukiwania starych ramek, muszę rozpuścić wici po znajomych. :) Z Twojego tutorialu na pewno skorzystam!

    OdpowiedzUsuń
    Odpowiedzi
    1. Daga, tutorialem bym tego nie nazwała, raczej inspiracją z kilkoma wskazówkami ;) Ale fajnie, że Cię zainspirował wpis. Za to w sobotę pojawi się faktycznie tutorial na odnawianie ramy lustra, także polecam zajrzeć ;)

      Usuń
  2. no nie ma porównania- super!

    OdpowiedzUsuń
  3. Extra! A ja mam w domu akurat kilka ramek, z którymi nie wiadomo mi było co począć... Pozdrawiam serdecznie

    OdpowiedzUsuń
    Odpowiedzi
    1. Zatem nie pozostaje Ci nic innego, jak odnawiać :) A gdybyś nadal nie miała na nie pomysłu, to ja przyjmę każdą ilość :D

      Usuń
    2. Kasia, będę miała to na uwadze ;)
      Pozdrawiam

      Usuń
  4. Rama jest cudowna, a ty ja świetnie zrobiłaś:)

    OdpowiedzUsuń
  5. Super! Bardzo podoba mi się po zmianie.

    OdpowiedzUsuń
  6. Piękna ramka, ślicznie odnowiona i rewelacyjny pomysł z monidłem :)

    OdpowiedzUsuń
  7. Ooooo świetna metamorfoza ramki, bardzo udana. A że widać popękania, złamania, to dodaje jej uroku. W końcu jest w niej zdjęcie sprzed lat, więc wszystko idealnie pasuje :)

    OdpowiedzUsuń
  8. Przepięknie wyszła Ci ta rama! Fantastyczne postarzenie starego...

    OdpowiedzUsuń
  9. Świetnie wyszła ta ramka a pomocnicy są mega kochane kociaki :)

    OdpowiedzUsuń
  10. WOW , poradziłaś sobie z tym wyśmienicie.

    OdpowiedzUsuń

Prześlij komentarz

Cieszę się, że tu jesteś :)
Zostaw dla mnie komentarz - chętnie z Tobą podyskutuję.