...would like to have your tea first?



Motyw "Alicji" jest jednym z moich ulubionych. Właściwie to zupełnie nie wiem, czemu (jak dotąd) tak niewiele prac stworzyłam w tym temacie. Niemniej jednak "Alicja" co jakiś czas przewija się przez moje projekty.

Surrealizm w sztuce

Uwielbiam "Alicję" za tajemniczość, zagadkowość, odrobinę absurdu i surrealizm. Przede wszystkim właśnie za surrealizm. Kocham ten styl, malarstwo Zdzisława Beksińskiego mogłabym oglądać godzinami. Uwielbiam też prace Salvadora Dali. Z ogromną przyjemnością oglądam też prace Krzysztofa Żyngiela i Tomasza Sętowskiego, z którymi czuję się dodatkowo związana miejscem zamieszkania, czyli Częstochową. Zresztą miasto ozdabiają murale autorstwa Tomasza Sętowskiego. Za każdym razem, gdy je mijam, przyglądam się uważnie i zawsze znajduję jakiś nowy intrygujący szczegół 😊 Z przyjemnością zaglądam też do galerii prac Joanny Krzepiny.

Matchbox art

Surrealizm, choć mnie zachwyca, jakoś nigdy spod moich rąk nie wyszedł. Właściwie to nie wiem, dlaczego. Chyba po prostu trochę zabrakło mi odwagi twórczej. Ale rok 2020 ma być moim przełomowym, więc kto wie, może i tego w końcu spróbuję 😉
Póki co zamykam surrealizm w swoich pracach w sposób, który jest mi znany. Czyli wykorzystuję motyw "Alicji" i przedstawiam go w małej formie artystycznej. Tym razem w pudełku po zapałkach.
Przy okazji zdradzę Ci, że ozdabianie pudełek po zapałkach sprawia mi niebywałą radość, więc na pewno jeszcze po nie sięgnę w tym roku. Już mam na nie kilka pomysłów!


A teraz... wyruszamy na przygodę, czy napijemy się najpierw herbaty? 😏






 

Zaparzam Was do udziału w zabawie na blogu Art-Piaskownica: Folia metaliczna. Wyzwanie sponsorowane przez ITD Collection.

--------------------------------------------------
Pozdrawiam serdecznie 😊

https://www.instagram.com/pracownia.esme/https://esmescrap.blogspot.com/2019/11/proste-kartki-bozonarodzeniowe.html

Komentarze

  1. O matulu jaie to śliczne. Szkoda ze nie ma zdjęcia "przy czyms" dla porównania wielkości. Ae ten dzbanek i kubek w tym pudełku szczególnie mnie zachwycily. Czekam na kolejne zapalkowe projekty!

    OdpowiedzUsuń
    Odpowiedzi
    1. Następnym razem będzie przy czymś ;) Dziękuję :)

      Usuń
  2. Małe cudeńko! Przypomina mi robienie sekretów w dzieciństwie. <3
    Też bardzo lubię i motyw Alicji (choć ją samą wyłącznie w tłumaczeniu Stillera), i artystów, których wymieniłaś, szczególnie Beksińskiego. Wielka szkoda, że kiedy żył, nie tworzyło się w Wawie murali, bo może by ktoś jakieś zamówił u niego...

    OdpowiedzUsuń
  3. Wspaniale pomysłowe to pudełko, bardzo mi się podoba :)

    OdpowiedzUsuń
  4. O jaaaaa🤩🤩🤩 nie dość, że pomysłowe, to cudownie wykonane:))

    OdpowiedzUsuń
  5. Cudowne!!!! ja mam już 2 kolekcje papierów z Alicją i...nie mogę ich pociąć;-/ Może i ja kiedyś spróbuję?

    OdpowiedzUsuń
  6. Również uwielbiam Alicję z krainy czarów ;) nawet córka dostała takie imię... widziałam różne realizacje tego motywu, ale twój jest taki inny, nietuzinkowy i niepowtarzalny. Brawo za pomysłowość :)

    OdpowiedzUsuń
  7. przecudowna inspiracja, genialny pomysł!

    OdpowiedzUsuń
  8. Małe dzieło sztuki. Niesamowicie zagospodarowana tak mała przestrzeń.

    OdpowiedzUsuń
  9. Uwielbiam takie prace....cudowne :)

    OdpowiedzUsuń
  10. Taaak... Surrealim i Alicja idą w parze. :-) Uwielbiam alicjowe tematy.
    Rewelacyjna praca.

    OdpowiedzUsuń
  11. Jaki rewelacyjny projekt. Super ci to wyszło.

    OdpowiedzUsuń
  12. Ooo! Przepiękny projekt! ❤️

    OdpowiedzUsuń
  13. A my właśnie oglądamy Alicję w Krainie Czarów, i szybciutko pokazałam moim domownikom ten cudny projekt (oraz poprzedni z Kapelusznikiem). Małe cudeńka, bardzo realiztycznie zrobiona, a jednocześnie jak wyciągnięte z bajki! :)

    OdpowiedzUsuń
  14. Przepiękne pudełeczko i jakże Alicjowe 💓

    OdpowiedzUsuń

Prześlij komentarz

Cieszę się, że tu jesteś :)
Zostaw dla mnie komentarz - chętnie z Tobą podyskutuję.